Három dolog az élethez: "légy azokkal, akik megmosolyogtatnak, nevess annyiszor, ahányszor csak levegőt veszel, és szeress addig, amíg csak élsz!!"

2011. október 17., hétfő

Csicseriborsó krém

Egy jó pár napja az egyik ismerősöm felrakott egy receptet az egyik közösségi oldalra, és kedvet kaptam hozzá. Bár ő egy másik receptet rakott fel, én ez alapján készítettem el: http://www.tutireceptek.hu/csicseriborso-krem . Már régóta nagy fogyasztója vagyok a csicseriborsónak, így egyből szimpatizáltam a krém verzióval is. Én annyit variáltam, hogy raktam bele egy fej vöröshagymát meg két gerezd fokhagymát is illetve olívaolajat tettem a margarin/vaj helyett. Egyedül a csicseriborsó összetörése volt ami eltartott egy darabig mert én villával csináltam és nem használtam semmi gépet hozzá. De meg kell mondanom ííííírtó fini lett, mondjuk legközelebb kevesebb hagymával készítem el, az már tuti :))).
Tudtátok, hogy milyen jó hatással van a csicseriborsó a szervezetünkre? Hát lássuk csak. 

A csicseriborsó élelmi rost tartalmának köszönhetően kiválóan alkalmas a székrekedés megelőzésére, illetve kezelésére. Rendszeres fogyasztása esetén elérhetjük, hogy vér koleszterinszintünk csökkentjen, így csökkenhet a szív-, és érrendszeri megbetegedések kialakulása is.
Kutatások igazolják, hogy pektintartalma miatt csökkenti az étkezések utáni gyors vércukorszint-emelkedést, ezért a cukorbetegek számára is közkedvelt növény. Fokozott fehérjetartalmának köszönhetően gyakran fogyasztják sportolók, idősek is.
Alacsony zsír- és magas rosttartalma kedvezően hat a fogyókúrázókra.
A növény tartalmaz karotint, valamint E-vitamint is. 100 g csicseriborsó energiatartalma 1292 kJ, azaz 314 kcal. 

Az én krémem így nézett ki és a visszajelzésekből ítélve nem csak nekem ízlett ;)




Aki megkívánta, készítse el, nem nagy ördöngőség...én sem vagyok egy nagy konyhatündér, de azért szeretek kipróbálni újdonságokat :)

Szép estét Mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése