Három dolog az élethez: "légy azokkal, akik megmosolyogtatnak, nevess annyiszor, ahányszor csak levegőt veszel, és szeress addig, amíg csak élsz!!"

2012. január 30., hétfő

A nap szerelmese

Nemrég egy kedves barátom egy nagy séta alkalmával azt mondta, hogy én vagyok a nap szerelmese, mert a hideg téli időben is egyfolytában a nap sugarak között süttetném az arcomat :) Ma meg rájöttem, hogy nem hiába szeretem én a napraforgókat, mert én is ahogy mozgok, megyek, utazok, a fejemet mindig a nap felé fordítom mint ezek a szép virágok :)))) Valamit tudnak ezek a gyönyörűségek :))
Én tényleg úgy vagyok vele, hogy annyira fel tudok dobódni, már akkor mikor még csak kicsit erőlködik a napocska hogy kisüssön, akár milyen évszak is van, ez valami gyönyörű, annyira pozitív töltete van. Például síelés közben is milyen gyönyörű lesiklani a hegyről úgy hogy közben süt a nap, és melegíti a testemet :) Kihagyhatatlan :) Ami érdekes, hogy azt viszont nem nekem találták ki, hogy nyáron a 40 fokban süttessem magamat órákig a strandon, az valahogy nem megy, de a napot még 40 fokban is élvezem ;)
A napfény pozitív hatásairól a következőket találtam, akkor hát még meglepődünk, hogy miért is van jobb kedvünk a "napos oldalon" ???? :)))

"...a Nap sugarai gyógyító hatással rendelkeznek, természetesen amennyiben a napozást nem visszük túlzásba. A napsugarak serkentik a bőr vérellátását, növelik a vér ásványi anyag-tartalmát, gyorsítják a nyílt sebek gyógyulását, hozzájárulnak a rosszkedv elkendőzéséhez és az anyagcserét is gyorsítják. Mivel a faggyúmirigy elválasztását csökkenti, ezért a zsíros, pattanásos arcbőr könnyebben gyógyulásnak indul. Napos időszakban a fogyókúrázás is könnyebben megy, mivel a napsugaraknak köszönhetően a pajzsmirigyműködés is fokozódik, így a szervezet zsírtartalékai is gyorsabban bomlanak le.
A bőrünket érő napsugarak fontos szerepet játszanak a D-vitamin képződésben. Az A-vitamin nélkülözhetetlen a csontok fejlődéséhez, napsugarak nélkül az emberi szervezet nem lenne képes előállítani ezt a fontos vitamint. A Nap sugarai serkentik a szexuális hormonok termelődését, ráadásul a rosszkedvünkért felelős melatonin nevű hormon is kevesebb mennyiségben képződik. A mértékletes napozás erősíti a bőr védekezőképességét. A nap jótékony hatásának köszönhetően, javul minden sejt, szerv és szövet oxigénellátása, ráadásul hatékonyabban vonja ki a táplálékokban lévő C- vitamint."

További napsütéses, szép telet kívánok :-)

3 megjegyzés:

  1. Én is imádom a napot,de jó lenne,ha már tavasz lenne:))))))Várom már nagyon!!!

    VálaszTörlés
  2. Jó lenne, de minden évszaknak meg van a maga varázsa...pl a télnek amikor süt a nap és bentről olyan érzés mintha már tavasz lenne :))))

    VálaszTörlés
  3. Persze ez így van,télnek is lennie kell,de nem szeretem a hideget :D:D:D:D

    VálaszTörlés