Három dolog az élethez: "légy azokkal, akik megmosolyogtatnak, nevess annyiszor, ahányszor csak levegőt veszel, és szeress addig, amíg csak élsz!!"

2011. december 21., szerda

Őszinteségről

Tuuuudooommmm már megint a lélek...de szerintem a lelki harmónia is nagyon fontos a testi mellett :) Sőt, ha a lelki dolgaiddal rendben vagy, az magával vonzza azt, hogy testeddel is rendben legyél. A testeddel kapcsolatos dolgok is először agyban dőlnek el, és ahhoz hogy az agyban eldőljön valami, lélekben harmónikusnak kell lenned. Ugye milyen egyszerű? :)
Szóval őszintének lenni jó :)) Őszinteséget kapni még jobb ;) Szerintem az őszinteség nagyon fontos az életünk minden területén, legyen az család, párkapcsolat, barátság, munkahely...stb. Az őszinteség még akkor is messzemenőleg jobb a hazugságnál ha az a másik félnek nem tetszik, vagy kritikát kap, vagy bármi olyan reakciót amivel nem ért egyet. Meg lehet beszélni a két álláspontot, vagy tanulni is lehet belőle. Természetesen léteznek úgymond "kegyes hazúgságok" amik apróságok, és azért van az a kis füllentés, hogy akár meglepetést okozzunk a másiknak vagy azért, hogy annak majd jótevés lesz a végkifejlete.
Viszont az őszinteség egy ennél nagyobb kört jelent. Néha az őszinteség fájdalmas, de szerintem a legjobb barátságokban is nagyon fontos. Az igaz barát az aki, őszintén megmondja a véleményét még akkor is ha ez a másiknak nem tetsző dolog.
Én szeretem az őszinteséget. Én is próbálok a körülöttem lévőkkel őszinte lenni. Ha valamivel nem értek egyet, akkor hallgatok inkább mint helyeseljek (pl. a kedvenc Nagymamámnál amikor zsörtölődik ;) ), de nem hazudom azt amit nem is gondolok.
Vannak olyan esetek, amikor egy hirtelen őszinteséggel nem tudsz mit kezdeni, és ámbár nem biztos hogy nem értesz egyet, de nem tudod elmondani a gondolataidat. Később pedig rájössz, hogy hát vannak neked ezzel kapcsolatosan gondolataid, és miért is nem tudtad elmondani... Majd eltöprengsz, hogy vajon lesz e még lehetőséged erre valaha...

...mostanában újra hallgatom a számomra megunhatatlan Eat Pray Love film zenéjét, ezért most az egyik számmal búcsúzom mára...és ígérem, hogy hamarosan egy "testi harmóniás" témával jövök...mondjuk egy reformosított sütivel?? ;)

Szép estét Mindenkinek :-)

4 megjegyzés:

  1. Én szívesen olvasom a "lelki" írásaid, speciel jobban is érdekelnek, mint a "testiek". :) Szóval ne fogd vissza magad. ;)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Kata, máris megnyugodtam :))

    VálaszTörlés
  3. Egyre érdekesebbeket írsz! Csak így tovább!
    Az őszinteséghez mindíg lehet és kell találni alkalmat. Az érzelmek ( a pozitív érzelmek ) kinyilvánítására a Karácsony különösen alkalmas. Van olyan, hogy valamit nagyon ki akarsz adni, ilyenkor azt nem szabad elfojtani, mert lehet, hogy örökre megbánod. Bár ezek bonyolult helyzetek is lehetnek, amikor nem úgy sikerül elmondani a mondandód, ahogy szeretnéd. De azért próbálkozni kell.

    VálaszTörlés
  4. ;) és köszi a bíztatást :)

    VálaszTörlés